آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

آوای دلنشین

آغاز سال تحصیلی، ورود به مدرسه و شروع دوره جدید از زندگی

1396/8/1 12:49
نویسنده : مدیر
2,021 بازدید
اشتراک گذاری

سلام و صد سلام به دختر دوست داشتنیه خودم بغل

واسه این پست گفتنیا زیاده ببینم چقدر می تونم لوب مطلبو ادا کنم چشمک

اولش باید در مورد نحوه انتخاب مدرسه برات بنویسم مفصل.

بخاطر مشکلاتی که این اواخر تو مهد پیدا کرده بودی و همچنین روحیه بسیار حساسی که داری انتخاب مدرسه برام یه پروسه خیلی سخت و حساس بود راستش دوست دارم افکارمو کامل اینجا برات بنویسم و جدایه از هر نتیجه ای که ممکنه بعدا بگیرم و درست و غلط بودن انتخابم می خوام بدونی که چه افکار و هدفی پشت انتخاب مدرسه ات بوده که امیدوارم نتیجه ای که میگیریم بیشترین نزدیکی رو به هدف داشته باشه خندونک

همیشه وقتی میدیدم که کودکی بچه ها داره توی مدارس ایران و با سیستم خشک آموزشیش هدر میره حسرت میخوردم و به دنبال راه حل بودم وقتی فیلم هایی که در مورد سیستم آموزشی فنلاند همه جا پر شد و دیدم بیشتر قلبم به درد اومد که چرا توی ایران بچه های ما باید اینهمه سختی بکشن و اینهمه مطالب تئوری رو بدون هیچ تجربه ای تو مغزشون فرو کنن. حالا اینا رو داشته باش تا بگم تحقیقاتمو در مورد مدارس از اینترنت و گروه های تلگرامی از چندین ماه قبل شروع کردم بحث و تبادل نظر با مادرایی که دنبال مدرسه بودن و احیانا تجربه ای از مدارس مختلف داشتن رفتن و از نزدیک دیدن چندین مدرسه و صحبت با مادرایی که بچه هاشون مدارس مختلف میرفتن. میدونی چیه من خودم همیشه جزو شاگرد اولای کلاس که هیچ مدرسه بودم رشته خوب و دانشگاه خوب خوندم با اینکه وقت زیادی نذاشتم برای درس خوندن اما باید بگم در تمام مراحل تحصیلیم استرسشو داشتم و این استرس به نظرم درصد بالایی از زندگی منو امثال منو نابود کرد چه بسیار افرادی توی جامعه باهاشون مواجه میشیم که مدارک بالای آکادمیک داشتن اما با خودشونم که صحبت میکردی از اینکه کودکی نکرده بودن و بهشون فشارهای زیاده درسی وارد شده بود ناراضی بودن چه بسیار کسایی که بالاترین درجات علمی رو دارن اما مدیریت خشم مدیریت بحران و مدیریت زندگی زناشویی رو یاد نگرفتن و بلد نیستن چه بسیار افرادی که مدارج بالای دانشگاهی دارن اما خلاقیت و کارآفرینی ندارن خلاصه سرتو درد نیارم همه اینا رو میگم تا هم تو بدونی در آینده که اهداف ما برای انتخاب راه درست برای تحصیل تو چی بوده هم شاید مادرای دیگه ای که وبلاگ رو میخونن براشون مفید باشه.

خلاصه در حین تحقیق برای مدرسه با سیستم شناختی آشنا شدم سیستمی که بر پایه تفکره بچه ها بنا شده سیستمی که درس همراه با تجربه رو به بچه ها یاد میده سیستمی که روی مهارت های مختلف بچه ها به یک میزان کار میکنه و فقط درس براش مهم نیست این سیستم تازه تاسیس هست تو ایران و هنوز خروجی نداده و اصلا مشخص هم نیست که چند درصد به اهدافی که ارائه میکنن عمل میشه یا نمیشه اما من با این هدف این سیستم رو انتخاب کردم که تو دوران کودکیت رو با درس خشک و تست و کلاس فوق العاده و کلاس اضافی که متاسفانه تو مدارس تهران پر شده خراب نکنی برام مهم نیست دانشگاه چی قبول بشی حتی انتخاب کنی دانشگاه بری یا نری فقط برام مهمه یه بچه ای باشی که شاد باشی کودکی کنی اعتماد به نفس داشته باشی و بتونی حل مساله کنی تو مراحل مختلف زندگیتو امیدوارم بتونم کمکت کنم تا به همه اینا برسی بوسمحبت 

خلاصه اینکه از بین همه مدارس با توجه به مطالبی که گفتم و ساعت مدرسه و مسیر و ... دبستان شناختی تکریم رو انتخاب کردمآرام

این مدرسه هم شناختیه هم یکی از مسائلی که خیلی برام مهم بود و تو جلسه معارفه ای که من و بابا شهاب رفتیم روش تاکید کردن عدم مقایسه بچه ها با هم بود و مساله دیگه هم بخش مشاوره و روانشناسی قوی مدرسه بود که خیلی به روحیات و وضعیت روحی بچه ها اهمیت میدادن. محیط مدرسه خیلی گرم و دوستانه بود وقتی رفتیم یکی از معلما با یکی از بچه ها روی زمین نشسته بودن و داشتن خیلی دوستانه صحبت میکردن خلاصه اینکه بالاخره با اضطراب و دلهره فراوون این مدرسه رو انتخاب کردیمخندونک

مدرسه تا 15 مهر به دلیل تعمیرات تعطیل بود که بگذریم این مدت خیلی به ما سخت گذشت خطا بگذریم که بعدشم کلی بخاطر پیدا کردنه یه سرویس مطمئن سختی و استرس کشیدیم و آخرشم پیدا نکردیم چون قرار بود با سرویس بری خونه مامان جون تا من برسم اما در نهایت بابا شهاب مجبور شد کارشو یه جوری تنظیم کنه برتت صبحا و برگشته هم بیاد دنبالت ببرت خونه مامان جون سکوت واقعا دستش درد نکنه میدونم که کار خیلی سختیه براش محبت

خوب بریم سراغ روز اول مدرسه شبش تورو زود خوابوندم حدود ساعت 8-8:30 بعدشم همه وسایلتو آماده کردم گذاشتم حس خیلی عجیب همراه با استرسی  داشتم انگار خودم برای بار اول می خواستم برم مدرسه خجالتفرشتهباورم نمیشد دختر کوچولوی ما به این زودی بزرگ شده و داره وارد محیط مدرسه میشه منتظر

 

اینم یک عدد آوای خوشحال و سرحال:

 

 

جلوی در مدرسه:

 

اینم عکس های چند روز بعده با مقنعه چون مقنعه اتونو یکمی دیرتر دادن:

 

 

یک عدد وروجک محصل محبتبغلبوس:

 

 

پسندها (8)

نظرات (0)