آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 4 روز سن داره

آوای دلنشین

تقویم 1392 آوا-کلمات جدید

1392/1/11 10:02
نویسنده : مدیر
1,946 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دختر گلم بغل خوب از مسافرت برگشتیم و وقت آپ کردن وبلاگه

اول از همه اینکه  امسال تصمیم گرفتم برات تقویم سفارش بدم و به عنوان عیدی و یادگاری بدیم به همه خاله ها و عمه ها کلللللللللی همه خوششون اومده بود و تعریف کردن نیشخند

اینم عکساش:

اینم چاپ شده هاش:

امیدوارم تک تک روزهای این تقویم برامون پر از شادی و خنده باشه لبخند

و اما سفر... امسال هم مثل سالهای گذشته و رسم هرسال با همه فامیل مسافرت رفتیم شمال خاطرات و عکسای سفر رو تو پست بعدی میذارم فقط تو این پست می خوام یک سری از حرفای جدیدتو بذارم چون تو سفر همش پیشت بودم و وقت هم داشتم بیشتر کلماتی که میگفتی رو یادداشت کردم:

میشین=بشینم (هر جا می خواستی بشینی مثلا صندلی ماشین، دوچرخه و ... می گفتی میشین میشین یعنی منو بشونم اونجا خنده)

بلغ=بغل

پانِه=پایین (مثلا وقتی رو دوچرخه رو تخت یا جایی باشی و بخوای پیاده بشی وبیای پایین میگی پانه پانه)

تسید=ترسیدم (تا از یه چیزی می ترسی خودت بدو میای میگی تسید قهقهه

دو وا=دوباره!!!

سیبی=سیب

ماس=ماست

نون=نون

سیتا=ستایش

مَنََّ=میعاد

مِسی=مرسی (حتی هروقت خودت چیزی رو میدی دست ما به جای ما هم میگی میسی زبان)

دودَدِه=دوچرخه

دَلَّه=عینک (نمیدونم چرا به عینک میگی دله متفکر اونجا تا صبرا رو میدیدی عینک دودی زدی یگفتی دله دله و عینکشو می خواستی بزنی به چشمت تو مسافرت متوجه شدم خیلی عینک دودی دوست داری و حتما باید برم یه عینک خوب برات بگیرم نمیدونستم میزنی وگرنه قبل از مسافرت برات می گرفتم که اونجا استفاده کنی ناراحت )

تایی=چایی

عطی=عطیه

آقا دو= آقا جوون

طوطی=بابایی هی بهت میگه طوطی هرچی ما میگیم تو هم تکرار می کنی و تو هم پشتش هی تکرار میکنی طوطی طوطی)

عسلم=خیلی دوست داری عسلم صدات کنم وقتی می خوای خودتو لوس کنی یا گل سری چیزی میزنیم برات که فکر می کنی خوشگل شدی میگی عسلم قلببغل

بیده=بده (اینو جدیدِ جدید یاد گرفتی تا چیزی می خوای میگی بیده بیده  حتی شبا وقتی شیشه شیرت تموم میشه ومیدیش دست من میگی بیده یعنی بگیر!! )

خطنان=خطرناک (اینو خونه عمه طاهره وقتی رفته بودیم عید دیدنی یاد گرفتی می خواستی دست بزنی به چاقوها و عمه گفت نه خطرناکه تو هم دیگه تا نزدیک چاقوها میدی میگفتی خطرنان خنده)

به من میگی مامایی البته به صورت مومویی تقریبا تلفظ می کنی و به بابا میگی بابایی اما وقتی بلند می خوای از دور بابا رو صدا کنی میگی شآب یا شواب خیییییییییلی بامزه اینو تلفظ می کنی زبان

تاب تاب اباسی خدا منو ننا اگه منو ... رو کامل یاد گرفتی فقط اون سه تا نقطه مونده نیشخند اما هرچی می خوام ازش فیلم بگیرم تو دوربین نمی خونی

آب باسی=آب بازی

کنار=برو کنار

گُشی=گوشی هدفن(خونه مامانجوون اینا هی هدست خاله رو برمیداری میگی گُشی ناناکه برات آهنگ بذارن تو گوشی بعدشم شروع می کنی به رقصیدن باهاش خنده)

کلا از حرف زدنت نمی تونم فیلم بگیرم تا دوربینو میبینی دیگه هیچی نمیگی ناراحت

یه کار بامزه دیگه اتم بگم تا یه خرابکاری می کنی و من یا بابایی دعوات می کنیم سریع می خندی و باحالت خنده کلتو کج می کنی و میگی سلااااام وووووووووی که دیگه اون لحظه کنترل خنده خیییییلی سخت میشه بدجنس رگ خواب من و بابایی خوب دستته هااااا چشمک

اینایی که نوشتم کلماتیه که خودت میگی و کاربردشونو میدونی یه عااااالمه کلمه دیگم هست که ما میگیم و تو هم سریع مثل طوطی تکرار می کنی که دیگه اونا رو حساب نمی کنم.

به زودی با عکسای سفر بر می گردم ماچقلببغل

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پ. ن. : این تقویمم یکی از دوستای خوبمون فرزانه جوون مامان آیسان کوچولوی خوشگل به عنوان عیدی برای تو فرستاده ممنووووووووووووون دوست خوبم نمیدونی که چقققققققققدر من و آوا رو با این کارت خوشحال کردی گلمماچماچماچماچماچماچماچماچ....

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (33)

زهرا مامان مه سما
11 فروردین 92 12:18
هزار ماشالله که این همه کلمه بلدی بگی لباس عیدت همون کت و دامن خیلی قشنگه افرین به سلیقه مامان صفورا


قربونت عزیزم
مهسا مامان مرسانا
11 فروردین 92 12:30
سلام عزیزم ممنونم از تبریکت...سال نو شما هم مبارک...خیلی خیلی تقویم خوشگلی بود....خوش به حال اوا خوشگله....راستی من ناراحتم نمیدونم چزا وبلاگ انا مسدود شده شماره ای هم ازش ندارم....
آيشن جون(عمه جون آيشن جون)
11 فروردین 92 12:51
سلام آوا جان سال نوتون مبارك ماشالله چه دخي نانازيه.عكساشم خوشگله خدا واسه بابا مامانش دختر باهوش و سالمي قرار بده آواجوني به ماهم سر بزن و نظر بده و لينك بذار تو وبلاگت امروز تولد آيشن جونه هاااااااااا حتما سر بزن البته
مامان ایسان
11 فروردین 92 14:32
اخ الاهی من بگردم اون حرف زدنه طوطی وارتو که معلومه چقده شیرین زبونی
تقویمتم عالی شده عزیزم مثله همیشه خوشگل و عالی
کاش ایسانم زودتر حرف بزنه همه کار هاشو با اشاره بهمون میگه یه کله هم میگه مامان چی کارش کنم زودتر حرف بزنه؟


ای بابا بچه با بچه فرق می کنه نگران نباش حالا اینقدر حرف بزنه خسته بشی ههههههه
مامان آروین (مریم)
11 فروردین 92 16:33
وای که چقدر بامزه حرف میزنی ..... دلم ضعف رفت .......
آواجونی تقویمت خیلی خیلی خوشگل و قشنگه ...... باید به مامان جونت به خاطر این همه خوش سلیقگی افتخار کنی و ازش یاد بگیری ........ امیدوارم تک تک روزهای تقویمت خاطره شادی و سلامتی داشته باشی کنار مامان و بابای مهربونت ......


ممنون مریم جوون از لطفت
مامان ماني جون
12 فروردین 92 16:23
واي قربونش برم با اين تقويماي اختصاصيش
چه خوب تاب تاب ياد گرفته ماني من كه خيلي كم حرف ميزنه
ببوس عسلمو


ممنون عزیزم
مامان پارمیس
13 فروردین 92 19:03
سلام عزیزم. سال نو مبارک. چه تقویم زیبایی!! البته ماشالا شازده کوچولو خیلی ناز که این تقویم قشنگ شده.


قربونت برم عزیزم لطف داری
سمیرامامان پرنیان
13 فروردین 92 20:29
جیگر خاله چه تقویمهای خوشگلی عیدت مبارک


ممنون عید شما هم مبارک
مامان ترنم
14 فروردین 92 8:11
سلام.سال نو شما هم مبارك باشه.
در مورد تقويم بايد بگم كه خيلي زيباست.دستتون درد نكنه.
آوا خانومي قدر مامان جونتو بدون.الهي قربون شيرين زبونيهات برم.ماشاا... دخمل.


ممنونم
مامان آروین (مریم)
14 فروردین 92 13:32
نمی دانم آرزویت چیست! اما برای رسیدن به آرزویت دستانم به آسمان جاری و سبزه دلم را به نیت تو و آرزوهایت، هر چه که هست، گره زدم .
نگار
14 فروردین 92 14:05
سلام عزيزم.سال نو مبارك
من اولين باره كامنت ميذارم ولى در اصل خيلي وقته وبلاگ دخملتون رو ميخونم.خيلي بانمكه ماشالله با اون حرف زدنش )
راستى من يه دختر خاله دارم كه آوا شباهت عجيبى به كوچيكي هاي اون داره.اگه تونستم يه عكسشو بهتون نشون ميدم كه ببينين راس ميگم يا نه.البته اون الان ١٠ سالشه.
بوس براى دختر بلبل زبون :-*


قربونت عزیزم خوشحال میشم ببینم دختر خاله اتونو
آینور مامان سهند
14 فروردین 92 14:15
خشگل دخترتو میخورمش آخرخدا حفظش کنه ماشالا عیدتون مبارکا باشه


قربونت آینور جوون عید شما هم مبارک
رها
14 فروردین 92 16:39
سلام خانم من به طور اتفاقی وب شما رو دیدم وب قشنگی دارید....دخترتون هم خیییییییییلی نازه !
خدا ببخشه براتون
عیدتون هم مبارک امیدوارم تمام لحظاتتون براز زیبایی باشه خانم


ممنون عزیزم عید شما هم مبارک از آشنایی باهاتون خوشبختم
مامان نفس
14 فروردین 92 17:27
سلام صفورا جوون.سال نو مبارک امیدوارم سالی پر از موفقیت لحظه های قشنگ دلی شاد و لبی پر خنده باشه برای خودت همسرت واوای نازنینت.


ممنون عزیزم
مامان ایسان
14 فروردین 92 19:28
یه عیدی کوچولو واسه اوا جونم امیدوارم خوشت بیاد صفورا جون
http://upload.tehran98.com/img1/40ihjoz67c64r9lvmfek.jpg


وااااااااااای مررسی عاااااااااالی بود
مریمی مامان هانا
14 فروردین 92 23:25
عزیزم عیدت مبارک.. تو هم مثل هانا بلبل زبونی هاااااااااا


مرسی خاله مریم
سمن
15 فروردین 92 3:07
چرا کامنت من نیست پس چند روز پیش نوشتم؟ میگم خوب خاله سمن هم تقویم آوایی میخواد چیکار کنه پس؟


کامنتی ازت نداشتم سمن جوون
فدات شم تقویم شما محفوظه آدرس بده برات پست کنم
محبوبه مامان الینا
15 فروردین 92 7:35
چه تقویم نازیچه دخمل نازتری


قربونت عزیزم لطف داری
خانمی
15 فروردین 92 10:41
سمانه مامان کیمیا
15 فروردین 92 11:38
سلام عزیزم من سمانه هستم یه چند تا سوال اتون داشتم واستون خصوصی میزارم ممنون میشم تو وبلاگ دخترم جواب بدید اگه امکان داره مرسی
مامان ایسان
15 فروردین 92 12:15
صفورا جونم اگه عکسه دیگه ای دوست داری توش باشه بگو برات عوضش کنم بعد بده چاپ بی تعارف بگو برات عوضش میکنم خانمی


نه عزیییییییییییزم خیلی هم عالی بود عکسا سلیقه تو که حرف نداره گلم
سمانه مامان کیمیا
15 فروردین 92 13:20
خدا حفظ کنه این دخمل ناز رو خیلی نازه ماشالا ممنون از پاسختون... مهد یک سری مزایا داره یک سری معایب اگه مهد خوبی باشه خیلی عالیه واسه بچه ها مخصوصا 2 3 سالگی به بعد...ولی مهد دخترم بهداشت ضعیفی داشت و مربی هم دست تنها بود بهشون عالی نمیرسید بعد از 8 ماه مهد رفتن هنوز با گریه جدا میشد مهد ار الان تا ابان ماه مشکلی نداره اصلا.. زمستونش خیلی سخته که همش مریض میشن..منم دکتر گفت تا یه مدت مریض نشه اینه که دنبال پرستارم ولی از عید سال دیه میفرستمش مهد ولی یه مهد عالی هزینه اش واسه منم سنگینه ولی فعلا چاره ایی ندارم خیلی اذیت شد این مدت میگم یک سال خودمون سخت بهمون میگذره اون تو اسایش باشه تا یه کم بزرگ بشه ایشالا میتونم خواهش کنم نمونه اون جدولی که گفتید رو واسم بفرستید ممنون میشم بام تشکر میکنم بابت پاسختون... منم لینکتون کردم
کرمانشاه
15 فروردین 92 13:42
سلام بسیارعالی سال نو مبارک... با پر بازدیدکننده ترین جاذبه های استان کرمانشاه وکلانشهر کرمانشاه به روزم خوشحال میشم بهم سر بزنی...
فاطمه و فائزه ❤♫ ♥ زويشا ♥ ♫❤
16 فروردین 92 2:52
......`....%%%. ......`,%%%%%%` ........(¯`°v°´¯) .....`,%%;,%,%%% .........(_.^._) ..,%%; %%% %%% ...`%/% %//%%%_% ..%(%%, %% %/; %% ..%_ %%.%/%__/%% ..,%% / %%;%% .............`| / ...............|(.___;@@;.,..;@@; ...............|.| __@@@.;@@@; ...............|.|____ |/_____ |/___ سلام دوست عزيز...آپم و منتظر حضورت
مامان محمدرضا
16 فروردین 92 13:26
سلام گلم خوشگل خانم خیلی تقویمش ناز شده مبارک باشه.راستی اگه میشه بیاین تو وب محمدرضا و یا به آدرس زیر بیاین و به پسرم سید محمدرضا غفاری و سارا و ثنا دختر دایی های دو قلوش رای و امتیاز 5 رو بدید ممنون میشم.جبران میکنم.جشنواره اتلیه سها http://soha.torgheh.ir/festival/festivalPage.php?festival=6
محمدحسين(قهرمان كوچك)
17 فروردین 92 1:29
___________________-------- _________________.-'.....&.....'-. ________________\.................../ _______________:.....o.....o........; ______________(.........(_............) _______________:.....................: ________________/......__........\ _________________`-._____.-'شاد باشي مهربون ___________________\`"""`'/ __________________\......,...../ _________________\_|\/\/\/..__/ ________________(___|\/\/\//.___) __________________|_______|آرزومند آرزوهــــاي قشنگت ___________________)_ |_ (__ ________________(_____|_____) ............ *•~-.¸,.-~* آپ کردم *•~-.¸,.-~*...........
سمن
17 فروردین 92 6:36
مرسی عزیزم. پست که نمیخواد بکنی ولی واسم نگه دار. یا خودم تابستون میام یا اونی که قراره بیاد میگم ازت بگیره بیاره


امیدوارم بیای سمن جوون دلمون خیییییییییلی تنگولیده بوووووس
هانیه
17 فروردین 92 9:35
عزیزم چه تقویم قشنگی براش درست کردی آفرین به این مامان مهربون .
پس ما چییییییییییییییییی؟


عزیییییییییزمی دیدمت حتما بهت میدم گلم باعث افتخاره
مهلا
18 فروردین 92 11:50
اخی که منو نشناختی هی روزگار بی وفا

من میام اوا را درسته بخورم ناناز من


من شرررررررررررمندم به خدا
سارا
18 فروردین 92 23:18
خيلي تقويماي نااازي بودش...
چه خوبه كه شما حرفاي آوا جونو مينويسين...خيلي با نكمــــــــه ه ه ه


مرسی گلم
آني
19 فروردین 92 11:30
به به چقدر خوش گذشته ايشالا هميشه به سفر
تقويمتم كه حرف نداشت عسل خانم ايشالا عكساي موفقيتات چاپ بشه ماهم ذوق كنيم


ممنون خاله آنی عزیزم
آناهیتا مامانیه آرمیتا
21 فروردین 92 15:08
بلبل زبون تقویمت عاااالی شده مبارکه عزیزم


ممنون گلم
مامان صدرا
28 فروردین 92 15:42
فورا جان سلام عزیزم سال نو مبارک چه گل دختر نازی خدا حفظش کنه عزیزم یک سئوال داشتم تقویم صفورا جان را کی بری شما طراحی کرده لطف میکنید جواب بدید البته من دو را دور از طریق کلوپ مامانهای گل ابان 90 با شما اشنا شدم ولی خوشحال می شوم بیشتر در رابه باشیم و با اجازه من وبلاگ شما را توی لینکهای صدرا قرار می دم


خوشختم از آشنایتون تو وبلاگتون آدرسشو میذارم