آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 6 ماه و 5 روز سن داره

آوای دلنشین

ماجراهای غذا خوردن

1391/11/19 10:18
نویسنده : مدیر
2,065 بازدید
اشتراک گذاری

امروز می خوام یکم از بدبختیایی که میکشم تا دو تا قاشق غذا به خورد تو بدم برات بگم.

اول از همه بگم با اینکه جنابعالی الان 15 ماهته و دیگه باید کامل غذای سفره رو بخوری اما اینقدر همه چیزو کم می خوری مه من هنوز برات سوپ درست می کنم که لااقل اگر دو تا قاشقم خوردی قوت داشته باشه آخ البته از غذای خودمونم همیشه می خوری یکم اما به خاطر رفلاکس معده ات میترسم زیاد از غذای سفره بهت بدم چون ادویه برات خوب نیست ناراحت

و اما از طرز تهیه سوپ بگم به جز یک تیکه ماهیچه و برنج و عدس یا ماش و رشته فرنگی یا جو پرک سوپ من درآوردی به نام سوپ آوا شامل انواع و اقسام سبزیجاته وقتی میرم میوه فروشی هر چی به چشمم بخوره برمیدارم و از هرکدوم یه کوچولو میریزم تو سوپت وقتی مواد سوپتو ریختم اینقدر خوشگل و رنگ رنگی میشه که آدم هوس می کنه چند روز پیش که داشتم برات سوپ میپختم و موادشو آماده کرده بودم یه عکس گرفتم تا برات یادگاری بمونه و بدونی که من چقدر زحمت می کشیدم و برات غذا درست می کردم و تو چه ناز می کردی که دو تا قاشق بخوری نیشخند:

خلاصه اینکه بعد از کلی زحمت و پختن ماجرای ما با تو برای غذا خوردن شروع میشه یا باید یه جعبه گوش پاک کن بریزم جلوت یا یه جعبه کبریت یا جعبه چای کاغذی رو بریزی بیرون یا کل کیف لوازم آرایش منو خالی کنی و همه رژ لبامو انگشت بکنی توش یا با یه سطل آب آب بازی کنی و یا .... خلاصه باید یه جووری حواست پرت بشه تا دهنتو باز کنی و من بتونم دو تا قاشق غذا بهت بدم بعضی وقتام اینقدر دهنتو کم باز می کنی که فقط سر قاشق میره تو دهنت و یه اپسیلن غذا میره توی دهنت آخ نمیدونی که مامان جوون چقققققققققققدر حرص میخوره وقتی غذا خوردن تو رو میبینه منتظر آخرشم که مجبوریم کلی از سوپی رو که میمونه بریزیم دور یا خودمون بخوریم.

اینم چند تا عکس که از قبل جا مونده بود:

اینجا تازه راه افتاده بودی اما عکسای در حال راه رفتنت خیلی تار شده بود نشد بذارم

این عکسو غزل جوون تو روضه عمه زهره ازت گرفته بود:

اینجام بعد از کلی شیطونی یهو دیدیم اینجووری رو زمین خوابت برده:

فقط اینو بدون که مامان و بابا عااااااااااااااااااااااشقتن عزیزم بغلماچقلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (26)

مامان سارا
19 بهمن 91 10:40
منم عاشقتم
عزیزم غذاتو بخور دیگه
آوا جون به نظرم یه چند ساعتی بهش چیزی نده بزار حسابی گرسنه بشه شاید غذا بخوره و بهش بچسبه و از اون به بعد دوست داشته باشه بخوره


والا سارا جوون همه این راها رو امتحان کردم
نیر
20 بهمن 91 0:19
عزیزم شما هم مثل ارین غذا نمیخوره اخه به خودتون رحم نمیکنین به مامانای بیچارتون رحم کنید بابا والا گناه داریم
عاشق لباسهات هستم
اون عکس آخریتم که منو فوتوند
عزیزم خدا حفظت کنه دوستت دارم


مررررررسی نیر جوون آرین جوونمو ببوس از طرف من
شيما
20 بهمن 91 0:51
عزيييييزم ببين چه جوري رو زمين لخت خوابيده فسقلي اين دخترت باهوش و شيطونه غذاشو نميخوره واست ناز كنه،وگرنه مواد اون سوپ دهن همه رو اب ميندازه خداييش
آتنا مامان روشا یدونه
20 بهمن 91 0:53
15 ماهگی عزیزمون مبارک باشه . واقعا من هم دوست دارم زمان رو نگه دارم و از این لحظات شیرین لذت ببرم ولی زمان انقدر زود میگذره که بعضی وقتها حسرت میخورم چرا این کار رو نکردم چرا اون کار رو نکردم
صبا
20 بهمن 91 14:23
عزیزم ما همه با غذا خوردناشون مشکل داریم..... الهی که سلامت باشن.....


ممنون
سمیرامامان پرنیان
21 بهمن 91 1:10
عزیزممممممممممم صفورا جونم،یه سفره پهن کن زیر پاش و اجازه بده خودش بخوره البته ممکنه بیشتر دستو پاش بخورن ولی به هر حال مقدار بیشتری غذا میخورهآخه بچه ها اینجوری بیشتر دوست دارند غذا خوردنو


باور کن اینم امتحان کردم فقط بازی میکنه و اصلا نمیذاره تو دهنش
سمیرامامان پرنیان
21 بهمن 91 1:15
راستی رمز تولد رو به من ندادیدرمزززززززززز


دلبندمگفتم وبلاگتو بده دوباره
فاطمه و فائزه(زويشا)
21 بهمن 91 5:34
عزيييييييزممممممممممممم... نگاش كن چجوري خوابيده!!!!! قربونش.................. اين غذاخوردن بچه ها هم داستاني شده ها.....ما كه نيني نداريم ولي داداشيمون با اينكه آقا شده ولي بازم كم بهونه نميگيره موقع غذا.... اينو دوست ندارم و اين توش پياز داره و من فقط يه تيكه گوشت ميخورم و .....خلاصه داستانيه...حتي گاهي وقتا اين بهونه ها به " من اصلا دوست ندارم و نميخورم" ختم ميشه!!!!!!!!! داداشي آپه...بفرماييد..... www.pesaregolebaba.niniweblog.com
مامان آروین (مریم)
21 بهمن 91 9:46
وای چه دخمل خوشجلی ...... قربونت برم ....
امیدوارم یه روز همه بچه ها غذاشون رو خوب و مرتب بخورند و مامان ها از حرص خوردنها راحت بشن .... امین


ممنون عزیزم ان شا ا...
آنی
21 بهمن 91 9:49
از این غذا خوردن نینی ها نگو که من دارم دق میکنم صفورا جون ....قربون این دخمل شیطونمون بشم که بعد از این همه شیطنت خودشم میگیره میخوابه کاش آیلین منم خودش میخوابید راهشو به منم یاد میدی؟


آنی جوون آوا تو کل زندگیش اگه دو سه بار اینجووری خودش خوابش برده باشه ههههههه
نرگس مامان رزانا
21 بهمن 91 12:34
واااااای منم آرزومه که رزانا غذاشو حداقل نصفشو بخوره ، البته دکتر میگه وزنش خوبه ولی دیوونه میشم کسی بغلش کنه بگه چه سبکی توووو
آوای نازو ببوس محکممممم


امیدوارم مشکل هممون حل بشه به زودی
آناهیتا مامانیه آرمیتا
21 بهمن 91 13:15
صفوراجون هم دردیم کلی مشغولیت فکری منم درست نخوردن ووروجک که کلی راههاروامتحان میکنم امابه زورمیخوره . البته شربت اشتهاش هم خیلی مفیده هروقت میدم بهترمیخوره .شمابهش نمیدی ؟
منم تامیتونم توی سوپش سبزیجات و غیره میریزم راستی جو و چندتاماکارونی وکدوحلوایی هم خیلی خوبه اگه توش کره بندازی برای وزن گیری خوبه . به هرحال موفق باشی
ببوس گلمو


جو و ماکارونی میریزم گاهی اما کدو حلوایی تا حالا نریختم حتما امتحان می کنم مرسی گلم
الناز مامان بنیا
21 بهمن 91 13:35
کلی خندیدم به این ماجراهای هر روزمون
خانمی
21 بهمن 91 14:45
ازاده مامانه هانا
21 بهمن 91 17:06
ی جونمممم جوری رو زمین خوابش برده گلممممممممممممم نازی. غذا خوردنه هم با حال بود صفورا تو چقد مرتبی اخه ؟؟غذا پختنتم مرتبهههههههههههههههههههههه
ببوسش مححححححححکم با اون بوت صولتیاش


قربونت برم آزاده جوون هانا جوونمو ببوسش
یاسی مامان سید حسن
21 بهمن 91 23:05
سلام بذار یه فکر خوب به ذهنم رسید بعدن به خودت میگم ببوس عسلی رو راستی به منم رمز تولد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته لطفا
مامان ایسان
22 بهمن 91 1:48
شما هم دعوت شدید
سمیرامامان پرنیان
22 بهمن 91 9:04
کینکمون کردین به اسم پرنیان و مامان سمیرا
parnianjoon.niniweblog.com


حواس ندارم که!!!
مینا مامی لیانا
22 بهمن 91 18:45
خدا نکنه بدبختی صفرا جون...ایشالا کمی بزرگتر میشه بهتر میشه..چه سبزیجاتی به به ...همون قدر هم که میخوری نوش جونت خوشگلمممم دست گل مامان صفورا هم درد نکنه
مامان کوروش (زهره)
23 بهمن 91 0:49
چقد خوش لباس این خانوم خانوما! ببین شاید غذاش بی نمکِ خوشمزه نیست! من برا کوروش اگه نمک و آبلیمو و گاها سیر نزنم اصلا نمیخوره! ولی الان خدا رو شکر خوب میخوره. باور کن نی نیا مثل ما آدم بزرگا دوست دارن غذاشون خوشمزه باشه. رمز عکسای آتلیه خودتونُ دوست داشتنی بده ببینم.



عزیزم وبلاگتو بده دوباره باز نمیشه
فاطمه و فائزه ❤♫ ♥ زويشا ♥ ♫❤
23 بهمن 91 4:32
*.¸.*´ ¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨) (¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`• _____****__________**** ___***____***____***__ *** __***________****_______*** _***__________**_________*** _***____من آپم____________*** _***______مشتاق نیم نگاهی_*** __***_______هرچند گذرا____*** ___***_________________*** ____***______________ *** ______***___________*** ________***_______*** __________***___*** ____________***** _____________*** ______________*(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨(¸.•*¨ ¸.•*´¨)¸.•*´¨)¸.•*
مامان ایسان
23 بهمن 91 10:13
موفق شدی بهم خبر بده
مامان ایسان
23 بهمن 91 10:38
والا خواهر جان منم اطلاعه دقیقی از اصله ماجرا ندارم منم دعوت شدم از طرفه یه دوست فقط خواسته بودن دلیل ایجاده وبلاگ رو بنویسیم و سه تا دوست رو هم دعوت کنم حالا چرا بهش میگن مسابقه منم موندم به خدا
آناهیتا مامانیه آرمیتا
23 بهمن 91 14:09
دوستم من برای این پست یه نظرطولانی نوشتم امانیست


فدات شم خونده بودمش اما نظرا رو نرسیدم هنوز جواب بدم و تایید کنم الان تاییدش کردم
باران اردیبهشت
23 بهمن 91 16:33
صفورا جون همه بچه ها غذا درست نمیخورن و همه مامانا همش حرص میخورن .
کاره خوبی میکنی که براش سوپ درست میکنی منم حداقل روزی یه وعده یا دوروزی یه وعده سوپ درست میکنم کره و خامه هم که بریزی توش به وزن گیری کمک میکنه
سوپ خوبه چون هنوز به خوردن غذاهای جامد زیاد عادت ندارن .
اما مامان گلی بچه ها تو این سن به تنوع هم احتیاج دارن به تنوع توی رنگ و بو و مدل غذا مطمئن باش که غذای سفره رو براش یه مدلی بپزی که بتونه بخوره حتما بهتر میخوره مثلا برنج کته خیلی نرم با آب گوشت بی ادویه
من اولا که غذای سفره رو شروع کردم قبل از زدن ادویه به خورشت برای پرنیان جدا میکردم
این راه هم امتحان کن امیدوارم موفق بشی


ممنون باران جوون از راهنماییت اتفاقا از غذای سفره هم بهش میدم اما کمتر
مامان مانی جون
24 بهمن 91 15:20
صفورا جون اینقده حرص نخور باور کن مانی منم با همین مکافاتا غذا میخوره تازه بد تر از اینم داشتم مثلا تو وان حموم
نمیدونم ما مامان چرا اینقده بهم شبیه هستیم
در مورد کیف لوازم آرایش و گوش پاک کن و کبریت میگم ها
راستی همیشه بهت سر میزنم اما کامنت نمیذارم
مردم واسه اون عکسش که خوابش بره
عاشقشم هااااااااااااااا


ممنون عزیزم که به ما سر میزنید